Кошик
1208 відгуків
Моторные масла и спецжидкости
+380 (95) 776-53-90
+380 (67) 394-65-45
+380 (95) 776-53-90

Система охолодження двигуна

Більшість автомобілів оснащені моторами, що працюють завдяки спалювання паливної суміші. Природно, що виробляється двигуном корисне механічна дія супроводжується виділенням величезної кількості тепла. Але, щоб двигун внутрішнього згоряння міг працювати тривалий час без ризику пошкодження від сильного перегріву, його конструкція передбачає систему охолодження. Що являє собою ця система і яким основним несправностей вона схильна?

Важливі елементи системи охолодження
 

Особливо гарячою точкою в автомобілі є блок циліндрів, в якому відбуваються процеси спалювання палива. Підтримати робочий температурний режим допомагають наявні в блоці спеціальні порожнини (сорочка), в яких циркулює охолоджуюча рідина. Така сорочка огортає весь блок циліндрів, що забезпечує віддачу зайвого тепла через циркулюючу по ній охолоджуючу рідину.

Крім сорочки, охолоджуюча система складається з радіатора, термостата, рідинного насоса, патрубків, вентилятора і розширювального бачка. Якщо охолоджуюча рідина знімає надлишки тепла з блоку циліндрів, то призначення радіатора полягає у відборі тепла з рідини і перенесення його в атмосферу. Таким чином, радіатор являє собою кінцевий пристрій, що відряджає тепло за межі системи двигуна.

Такий елемент системи охолодження, як термостат, завдяки клапану регулює подачу охолоджуючої рідини. Насос бере участь в циркуляції рідини по кільцю всієї системи, а вентилятор відповідає за циркуляцію повітря, охолоджуючи радіатор. Оскільки нагрівання охолодної рідини супроводжується збільшенням її обсягу, простежити за наростаючим тиском допомагає розширювальний бачок. Це основні елементи системи охолодження, що застосовуються на автомобілях з двигуном внутрішнього згоряння.

 

Принцип роботи системи охолодження
 

При запуску двигуна насос змушує охолоджуючу рідину циркулювати в системі, але лише в межах сорочки блока циліндрів. Це відбувається тому, що в цей момент клапан термостата закритий для доступу до радіатора. Поки рідина не нагрілася, її циркуляція обмежується рухом по малому колу. Коли двигун прогріється і температура рідини досягне 80 і більше градусів, відбувається відкриття клапана термостата. Нагріта рідина направляється до радіатора по дорозі, іменується великим колом. Охолоджена в радіаторі рідина, пройшовши цикл, потрапляє в насос. У цьому і полягає принцип роботи системи охолодження, здійснює підтримку робочої температури двигуна.

 

Можливі несправності в системі охолодження
 

Порушення в роботі системи охолодження можуть відбутися унаслідок природного зношення окремих елементів. Наприклад, до перегріву двигуна може призвести знос клапана термостата. В такому випадку, нагріта рідина не буде потрапляти в радіатор вчасно через затримку відкриття клапана. Або взагалі вона буде обмежена рухом по малому колу, якщо клапан перестав працювати. Іншою причиною збою в роботі системи є її несвоєчасне обслуговування. Не варто очікувати, що радіатор, стільники якого забиті брудом, буде продовжувати успішно справлятися зі своєю роботою.

Щоб виявити причини несправності системи охолодження, потрібно проводити регулярний огляд двигуна і утримувати його в чистоті. Важливим об'єктом спостереження може бути розширювальний бачок. Якщо помічений низький рівень охолоджуючої рідини в бачку, варто поповнити обсяг. Але якщо рідина протягом недовгого часу продовжує убувати, можливо десь відбувається витік. Як варіант, можна перевірити герметичність патрубків в місцях з'єднань. У жаркий час року перегрів двигуна може статися із-за порушення роботи насоса або вентилятора. Так як ці вузли приводяться в дію ременями, потрібно простежити за ступенем їх натягу.

Важливим питанням є якість води, використовуваної або додається в склад охолоджуючої рідини. Не рекомендується застосовувати звичайну водопровідну воду. Це може призвести до прискореного утворення накипу. Краще додавати дистильовану. А для зменшення корозійного впливу, фахівці радять скористатися антикорозійного присадкою, додається у воду. У тому випадку якщо накип з'явилася, позбутися від неї можна шляхом проведення хімічного очищення.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner