Продавець Оіл тайм розвиває свій бізнес на Prom.ua 10 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
1892 відгуків
Моторні олії та спецрідини
+380 (95) 776-53-90
+380 (67) 394-65-45

Коробка передач варіатор

Коробка варіатор

Сьогодні кожен автомобіль володіє своєю індивідуальністю по потужності, формою кузова, кольором, комплектації та інше. В тому числі і трансмісія, яких на сьогодні існує, як і кілька типів, так і їх варіацій. Такі як механічна КПП автомат і є для всіх уже вивченими від і до, за своїм принципом роботу, Америку тут не відкрити. Практично всі чули про коробці передач варіатор, але за принципом роботи його приймають як той же автомат, що в корені є не правильним, так як даний пристрій має свій принцип роботи, плюси і мінуси.
Зараз варіатор є на багатьох автомобілях, і здавалося б, вона з'явилася недавно. Але, насправді, коріння цієї трансмісії починаються з автоконцерну DAF в 50-х роках XX століття, через кілька років, таку коробку можна було зустріти на автомобілях марки Volvo.

 

Особливості варіатора

Що ж стосується особливостей варіатора, тут необхідно підкреслити, що вона є лише одним з різновидів автоматичною КПП. Зовні їх практично не відрізнити: ті ж кілька режимів роботи, ті ж літерні позначення. Але, технічно – це дві різні коробки. Варіатор не має фіксовану передачу, змінюється тільки передаточне число, тому під час руху відсутні поштовхи, які відчутні на автоматичною КПП. Також, така коробка передач ділиться на 3 типу: ланцюгові, тороїдальні і зі шківами.
 

Принцип роботи варіатора

Найпоширеніший тип варіатора – зі шківом. Принцип роботи такого варіатора виглядає наступним чином: між двома шківами (колесами) натягнутий сталевий ремінь досить складної конструкції. Під час того, як один «рушійний» шків передає другого «рухомого» крутний момент, що утворюється обертання, тобто шківи передають крутний момент від двигуна до колісного валу. При цьому обертання шківів відбувається в районі діаметра ременя. Так, поки один шків збільшує радіус, інший зменшує його в протилежний бік, тим самим зберігається натяг ременя і виходить нескінченна кількість ступенів і відсутність поштовхів перемикання передач.
При розгоні автомобіля, варіатор зберігає обороти, які відповідають максимальному крутному моменту, тим самим виходить рівна робота двигуна. Так само, коробку варіатор можна налаштувати на максимальний розгін за допомогою електронного програмування. Тобто, варіатор досягає необхідну кількість обертів, і потім продовжує подальший розгін. За рахунок цього набір швидкості відбувається динамічно. За бажанням, можна з варіатора зробити автомат за рахунок тих же параметрів, що б між певними оборотами з'являвся провал, потім різкий розгін.
В основному варіатори зустрічаються на автомобілі з невеликим об'ємом двигуна. Варто відзначити їх дорожнечу в обслуговуванні. Необхідно використовувати для коробки спеціальну рідину, яка значно відрізняється від звичайного масла не тільки складом, але і ціною. Все це відображає мінуси КПП – варіатор.
Отже, очевидні плюси і мінуси такої трансмісії розкриті. Залишилося підкреслити, що така коробка використовується на автомобілях все більше, так як є найбільш сучасним і прогресивним порівняно з АКПП.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner