Як правильно прогріти двигун і трансмісію?
Як правильно прогріти двигун і трансмісію?
Для багатьох це питання абсурдний, схоже на питання про те, чим варто харчуватися. «Зовсім обледащіли! Наші батьки і діди так робили! А взимку? Машина просто не рушить з місця!»,- така відповідь невдалого автомобіліста недоречному знавцеві.
Однак що ж кажуть виробники? Найчастіше в документації сказано прямо: прогрівати двигун немає ніякої потреби.
Коли машина стоїть, масло з двигуна стікає в картер, так що на рухомих деталях залишається лише тонка плівка – в холодну погоду вона замерзає. Тому що запускається двигун піддається надмірним навантаженням. Виходить, прогрівати двигун все ж потрібно. Але робити це правильно і ніяк інакше.
Існує два варіанти прогріву двигуна. Варіант перший: до робочої температури або до приблизно робочої (кількість обертів двигуна дорівнює такому при його повному прогріві). Другий варіант: протягом 30-90 с.
У першому випадку поїздку можна починати в стандартному режимі: тоді салон буде нагрітий, двигун завжди справний, хоча й не гарантується його повне збереження: з-за можливого неповного прогріву холодні рухомі частини будуть торкатися гарячих.
Трансмісію, вузли приводу і підвіски, теж слід прогріти. Особливо це стосується трансмісій: автоматична, варіатор, «робот».
Перший спосіб прогрівати двигун не годиться всякому авто: такі, як правило, двигуни малолітражок (включаючи двигуни з турбо нагнітачем) і дизелів.
Двигун прогріється рівномірно при другому способі, не рахуючи економію часу, а також зменшення забруднення повітря.
Тепер розглянемо причини, по яких виробники стверджують відсутність всякої обговорюваної статті необхідності. По-перше, уваги екології, нещодавно зазначене, суть її очевидна: чим менше двигун працює вхолосту, тим менше вихлопів йде в атмосферу. По-друге, вони, схоже, просто соромляться того, що досі не спромоглися досягти необхідного рівня для свого виробу. По-третє, їм треба збувати регулярно вироблене, в тому числі нові моделі.
Звичайного датчика температури двигуна вже не зустрінеш в сучасному авто. Типовий сучасний датчик фіксує три положення: двигун до робочої температури, холодний, або перегрітий. Причому точного відомості очікувати не припадає навіть у разі градуйованої шкали. Інші сучасні датчики: лампочка, що сигналізує про необхідність розпочати поїздку; особливого алгоритму; або датчик відсутня в принципі. На жаль, вони теж нікуди не годяться.
Але все не зовсім так вже сумно. Деякі з сучасних потужних, а також високо форсованих, двигунів мають спеціальний клапан. Завдяки його наявності, такий двигун взимку, під час неспішної їзди прогрівається і таким чином разом він не пошкоджується.
В іншому випадку прогрівати двигун все ж доведеться, адже, як ми з'ясували, майже всі вони поки влаштовані однаково.
Прогрівати двигун намагайтеся при низьких обертах і на малому ходу. Саме так вийти прогріти трансмісію, вузли підвіски, приводу.
- Присадки в моторне масло і паливоДеякі автомобілісти стверджують, що присадки в моторні масла і паливо марні, а в деяких випадках призводять і до проблем. Однак це не так.