А ви вмієте тримати гідроудар?
А ви вмієте тримати гідроудар?
Про достойному чоловікові кажуть «він вміє тримати удар». А гідний автолюбитель витримає і гідроудар. Щоб зрозуміти, як відбувається гідравлічний удар, зовсім не потрібно довго топити машину в річці, можна просто хвацько промчати на високій швидкості по калюжах після сильного дощу. А потім виникне питання: чи є можливість провести реанімаційні заходи мокрого і заглохшого авто?
Не варто робити спроб відразу запустити двигун, якщо автомобіль щільно сів у калюжу. Будь-яка рідина для нього смертельною. Перш за все, потрібно перевірити повітряний фільтр, знявши кришку, оскільки саме через повітрозабірник вода проникає в блок циліндрів. У тому випадку, якщо фільтр сухий, можна зітхнути спокійно. Якщо ж він мокрий, сталося те, чого боялися — гідравлічний удар по двигуну.
Коли вода потрапляє в блок циліндрів, вона не стискається, а значить, під час руху вгору поршень упреться у водяну заглушку. Колінчастий вал намагається довести шатун до крайнього положення. Тиск в камері згоряння зростає в 10, і навіть у 100 разів. Шатун не може витримати такої навантаження і гнеться, утикаючись в стінку камери. Потім починають ламатися поршні і кільця, зміщуються вкладиші, розколюються самі шатуни. Трапляється, що ламається колінвал (особливо часто це відбувається у дизельних моторів). Найсерйозніша "травма" при гідроударі полягає в розриві блоку двигуна. Якщо шатун не уперся в стінку, то від удару по колінчастого валу його просто зірве разом з поршнем, після чого вони проб'ють стінку блоку циліндрів. Значить, двигун доведеться везти в автосервіс.
Щоб всього цього уникнути, потрібно спочатку «висушити» автомобіль, викрутити свічки запалювання, розібрати кожух фільтра, і спробувати привести в порядок сам мотор. Щоб поршень легко рухався, особливо якщо на стінках є плями іржі, в кожну камеру згоряння додають ложку свічкового олії. Після цього двигун провертають вручну з допомогою ключа. При повному обороті – можна розслабитися. Це знак того, що шатуни, якщо і погнулися, то не серйозно. Тепер — компресія. Якщо вона нижче 8, капітальний ремонт неминучий.
Якщо ж тиск нормальний, то циліндри продувають, повністю видаляючи рідина. Не менше 20 секунд прокручують стартер. Тепер можна вкручувати свічки, і запускати двигун.
Двигун повинен працювати рівно, і щоб переконатися в цьому прикладіть звичайний фонендоскоп до його «грудей». Якщо мотор стукає, то треба одразу його глушити, оскільки це ознака того, що стукають погнуті шатуни. Після цього не бажані спроби повторного запуску двигуна, інакше доведеться точно розщедрюватися на капітальний ремонт.
Щоб уникнути гідроудару і не тягнути машину в автосервіс, потрібно намагатися об'їжджати глибокі калюжі, щоб автомобіль не захлинувся, не нестися на високій швидкості, оскільки навіть бризки можуть потрапити в систему з навколишнього середовища разом з всмоктуваним повітрям через повітрозабірник.
- Присадки в моторне масло і паливоДеякі автомобілісти стверджують, що присадки в моторні масла і паливо марні, а в деяких випадках призводять і до проблем. Однак це не так.